Fundamentem oceny 360 stopni jest twierdzenie, że najlepsza ocena kompetencji danego zatrudnionego zostanie poprawnie zmierzona w wyniku uśrednienia ocen zatrudnionych w różnych działach standardowo przełożony, pracownicy niższego szczebla, koledzy z takich samych miejsc itp.
W tej informacji aktywność zostanie skupiona na problemie wypowiedzi pytanych w postaci powszechnie stosowanych metodologii: drukowana, ankieta, a także ankieta on-line. Dla nieprzygotowanego użytkownika są to metodologie dające ten sam rezultat; w obydwu przypadkach osoba ankietowana anonimowo wygłasza oceny wyrażając ocenę o ocenianej osobie. Ankiety papierowa i elektroniczna posiadają identyczną kolejność kompetencji, a zatem można je traktować wymiennie.
Warto być świadomym, że występuje argument, który przemawia za stosowaniem w niekiedy ankiet z dostępem przez internet. W takim przypadku (i częstokroć tak postępują nakierunkowane na precyzję rezultatu podmioty gospodarcze - consultingowe informatyczne) operator badania w taki sposób tworzy program komputera sterujący badaniem, ażeby zachowania przedstawione w ankiecie były przedstawiane w niemożliwej do przewidzenia kolejności. Ponieważ zniechęcenie do pracy nad ankietą respondenta interferuje bezpośrednio na wzrost rozrzutu systematycznego wraz z kolejnym pytaniem, zastosowanie przypadkowego rozkładu pytań linearyzuje wynik i tworzy go nieco bardziej podobnym statystycznie.
Inne blogi: Blog 1
Słowa kluczowe: ocena 360 stopni, badanie 360, ocena 360, badanie kompetencji pracownika, badanie kompetencji, ocena kompetencji, metoda 360, ankieta oceny 360, formularz oceny 360, ankieta on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz