Badanie satysfakcji pracowniczej to jedno z często przeprowadzanych badań w organizacjach. Jest ono dostawcą obrazu zarówno odnośnie tego w jaki sposób postrzegane są warunki płacowe jak również, co sądzą pracownicy o nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowniczych prowadzone są zwykle zgodnie z listą: precyzyjne zdefiniowanie celu badania, określenie zbioru cech, definiujących model, reprezentacja cech w ankiecie oceny, zebranie danych w badaniu ankietowym, agregacja danych z ankiet i przygotowanie raportu z badań.
Zależnie od potrzeb korporacji część lub całość prac często przekazywane jest do realizacji niezależnej organizacji konsultingowej z obszaru HR, mającej potencjał merytoryczny, by zrobić wszystkie zlecone jej prace związane z oczekiwaną oceną.
Jednym z większych problemów technicznych towarzyszących organizacji i przebiegu ocen satysfakcji pracowników jest ankieta badawcza, która w zależności od możliwości firmy istnieje w postaci tradycyjnej ankiety lub wersji on-line, jeśli pracownicy dostęp do sieci zewnętrznej.
Pomijając wskazane rozwiązania, otrzymane w badaniu empirycznym analizy dane z formularzy wpisane są do specjalnego narzędzia IT (w wielu sytuacjach jest to dedykowany Microsoft Excel), który wykonuje agregacje danych oraz analizy statystyczne. Ich przejrzystość określa o tym jak duża jest jakość określonej w analizie rezultatu.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4 Blog 5
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz