Badanie satysfakcji zatrudnionych jest jednym z najczęściej wykonywanych badań w organizacjach. Może być źródłem wiedzy o tym w jaki sposób postrzegane są warunki płacowe oraz, jaka jest opinia pracowników o wdrożonej nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowników prowadzone są zwykle zgodnie z listą: precyzyjne określenie celu badania, zdefiniowanie zbioru cech, które określają cel, reprezentacja cech w ankiecie badawczej, pozyskanie odpowiedzi na pytania ankiety od respondentów, rachunki na otrzymanych danych empirycznych i napisanie raportu postbadawczego.
Adekwatnie do potrzeb organizacji określone fragmenty lub całe badanie zwykle przekazywane jest do przeprowadzenia niezależnej organizacji consultingowej IT, która może zrobić wszystkie zamówione u niej zadania połączone z poszukiwaną oceną.
Jednym z większych problemów realizacyjnych związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem ocen satysfakcji pracowników jest ankieta badawcza, która w zależności od potrzeb organizacji istnieje w postaci tradycyjnej ankiety lub wersji on-line, jeśli pracownicy dostęp do sieci intranetowej.
Niezależnie od rozwiązania, otrzymane w badaniu empirycznym badania dane z ankiet wpisane są do odpowiedniego narzędzia informatycznego (w wielu sytuacjach jest to przygotowany specjalnie plik arkusza), który dokonuje agregacje danych oraz wymagane obliczenia. Ich adekwatność do celu decyduje o tym jaka jest jakość określonego w badaniu rezultatu.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4 Blog 5
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz