Celem napisania tych paru akapitów sprowokowała mnie decyzja pewnej komisji konkursowej sprawdzających biznesplany PO IG 8.1. Wniosek został odrzucony w trakcie oceny merytorycznej z uwagami, że nie spełnia kryterium e-usługi w definicji PARP PO IG, gdyż do skorzystania e-usługi potrzebne jest pobranie aplikacji na urządzenie mobilne, co powoduje, że nie jest spełniony warunek pracy na żądanie nabywcy e-usługi (konieczne poprzedzające działanie).
Tworzenie protestu byłoby trudniejsze, gdyby nie fakt, iż na stronie domowej PARP leży sobie interesująca prezentacja sugerująca dobre praktyki w projektach PARP 8.1. Jednym z prezentowanych projektów leży w zasadzie identyczny na poziomie technologii pomysł, który choć realizuje całkowicie odmienną e-usługę, lecz występuje duże podobieństwo w metodzie działania.
Natychmiast rodzi się myśl: czy w takim razie istnieją jednolite metody oceny projektów POIG, czy też może składający projekt już na starcie stanie przed koniecznością na pisanie do opracowaniaprotestu oceny projektu. Mi nie przychodzi na myśl odpowiedź na tak sformułowane pytanie.
Przy okazji, zrobiłem prostą wyszukiwarkę internetową najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych związanych z POIG: http://poig81.gugluj.pl
Inne witryny: Witryna 1, Witryna 2, Witryna 3, Witryna 4, Witryna 5,
Słowa kluczowe: parp po ig 8.1, ocena merytoryczna po ig 8.1, ocena projektów e-usługi, ocena merytoryczna, parp, po ig 8.1, protest oceny, kryteria oceny 8.1
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz